אם אתם חברה קבלנית,
כדאי לכם לשמוע את הסיפור של סיוון ביצוע,
כי זה לא רק הסיפור שלהם, זהו הסיפור של ענף הבנייה הישראלי כולו,
זהו סיפור על עשרות שנים של הזנחה, העלמת עין ועיגול פינות
רק שעכשיו כבר אי אפשר להסיט את המבט יותר,
המודעות שיש ללקוחות שלנו היום- רוכשי הדירות- היא עצומה
ועל כל טעות- אנחנו משלמים ומשלמים בגדול.
כדי להבין כמה באמת אנחנו משלמים, כדאי להבין קודם מהו המצב הנוכחי,
הנתון העולה ממחקר הטכניון כי 100% מהדירות בישראל לקויות
תמונה מהכתבה
מעמיד את כל ענף המבנים באותו המצב העגום,
לא משנה אם אתם חברה קטנה, בינונית או גדולה
ולא משנה אם אתם בונים בנייה רוויה או צמודי קרקע,
לכולם יש ליקויים והרבה!
בכל שנה שורפות החברות 612 מיליון שקל על תביעות ותיקון ליקויים
מעל 7,000 תביעות חדשות כל שנה בין דיירים לקבלנים,
המכון הלאומי לחקר הבנייה בדק:
ליקויי הבנייה מהווים 15% מעלות הפרויקט
תמונה מהמחקר
אם נעצור לרגע, להבין באמת, את הנתון המבעית הזה:
להוסיף סתם עוד 15%מהעלות- על טיפול בדפקטים שאנחנו בעצמנו מייצרים!?
וכל זאת בתוך סך משתנים גדול כל כך כמו בניית בניין מגורים-
שימו לב לבדיקה של הטכניון ושפשפו את העיניים היטב,
1 שקל שעלה לנו לטפל בליקוי שאיתרנו בזמן הביצוע,
יעלה 100 ₪ אם נגלה אותו רק בשלב המסירה,
פי 100:
לא מצליחים לסיים את כל המסירות בזמן,
שוב דוחות ושוב לקוחות מתלוננים על ליקויים ושוב התעסקות
וגם לא ניתן להעביר את הצוותים לפרויקטים הבאים,
שגם! נכנסים לפיגור בלוחות הזמנים
האמריקאיים לא צוחקים כשהם אומרים:
TIME IS MOENY -בענף הבנייה הישראלי המשפט הזה מקבל- משנה תוקף
וזה לא נגמר רק בכסף וזמן, הנזק הגדול מכולם
וזה שאותו אף אחד לא מכמת ולא מודד, הוא:
הפגיעה הקשה בתדמית החברה!
דייר שקיבל דירה עם ליקויים- הדבר גורם לו לעוגמת נפש גדולה
באחד הרגעים שאמורים להיות המשמחים בחייו,
כשהוא מצליח לבסוף לרכוש לעצמו ולמשפחתו בית,
דייר כזה ישחיר את החברה בכל מקום,
“לעולם אל תקנו דירה מחברת הבנייה ******* אתם לא יודעים איזה סיוט עברתי”
הרשתות החברתיות מגבירות את הווליום
ועל כל דייר כזה יבואו המון אנשים שלעולם לא ייקנו דירה מהחברה הזו,
זהו נזק שכבר נגרם ושאותו לא! ניתן לתקן אותו
“יש המון ליקויי בנייה, כדי לשפר את התהליכים, אנחנו חייבים לשכלל את הבקרה שלנו,
על מנת שיהיה כמה שפחות ליקויי בנייה”
משה ריקובר/ סמנכ”ל לקוחות, סיוון ביצוע
מהנדסים ובכירים בחברת סיוון ביצוע הבינו, שללא יישור קו ויד מכוונת שתיתן את הטון
בבקרה ובפיקוח על הנעשה בתהליכי הבנייה השונים ובכלל הפרויקטים, הם לעולם לא תצליח לעלות על הליקויים בזמן,ולמנוע את המחירים הכבדים.
“לכן שלחנו את גל פלג לעשות את הקורס הספציפי הזה- כדי שהוא יהיה אוטוריטה בחברה- לא פחות ולא יותר אוטוריטה בחברה”
משה ריקובר/ סמנכ”ל לקוחות סיוון ביצוע
” יצרתי את זה בעצם בשביל ליישר איזה שהוא קו ברמת החברה, שלא כל אתר יעשה מה שנראה לו
היום מה שנקרא יש תקן, יש תקנה יש חוקים ואנחנו עובדים לפיהם”
הנדסאי גל פלג/ מנהל בקרת איכות סיוון ביצוע
התובנות הגיעו מהשטח, כיוון שיש חוסר עצום בידע! אצל אנשי הביצוע, הם לוקים בידע הבסיסי עבור הדרישות לכלל עבודות הגמר,
חוסר זה מציב אותם בעמדה של חוסר ביטחון,
אל מול מבצעי העבודות השונים באתר, קבלנים, פועלים, ללא יכולת לדעת בוודאות האם העבודה תקינה,
במצב שכזה הם אפילו לא מעירים- גם כשנדמה להם שמשהו אינו כשורה,
הרגשתי את חוסר הידע, אני לא אוהב לבוא ולהעיר מבלי שאני יודע שהכשירו אותי להעביר את הביקורת הזאת, וזה היה העניין!
הנדסאי גל פלג/ מנהל בקרת איכות סיוון ביצוע
” לפני הקורס, אתה לא יודע שאתה לא יודע, – אתה הולך בקומה ואתה חושב שיש לך בעיות ואתה לא באמת יודע אם זה תקין או לא תקין ויותר גרוע מזה- עברת על איזו שהיא תקלה אקוטית ואתה אין לך בכלל מושג שזו תקלה”
הנדסאי גל פלג/ מנהל בקרת איכות סיוון ביצוע
מרגע שחברת סיוון ביצוע זיהתה את החוסר ובחרה את האדם הנכון, שירכז את כל החומר ויוריד אותו לשטח,
החלו גם העובדים להרגיש שהכוח חזר אליהם, הידע יצר אצלם את הביטחון לבדוק, והם החלו לפקח באמת, לבדוק אם העבודות תקינות ולעלות על הליקויים כבר בביצוע! כשהם דורשים מיידית! את הפירוק והתיקון שלהם, דבר שלא קרה עד היום, עובדים אלו כבר לא מסתובבים יותר כמו עיוורים, כשהם חסרי כוח, חסרי שליטה וחייבים רק “לסמוך” על הקבלן שיבצע “תקין”,
“אתה לא צריך להתבסס על מנהלי עבודה, שכבר 30 שנה ובמח שלהם יש תקנים ישנים
זה מביא אותנו לרמת ביצוע הרבה יותר גבוהה”
מהנדס יובל פולק/ מהנדס ביצוע, סיוון ביצוע
סיוון ביצוע: לא רק,
העלתה את יכולות הבקרה,
שיפרה את איכות הביצוע
חסכה המון כסף וזמן שהיה אובד,
חיזקה ושמרה על תדמיתה החשובה,
אלא, היא הפכה את העובדים שלה:
*** לשגרירים אמיתיים של החזון שלה,***
כי היא הבינה:
שרק ככה אפשר להיות הטובים ביותר! במה שאנחנו עושים:
הליקויים האלה מאוד משפיעים על התדמית של החברה-
אנחנו רוצים בסוף להיות חברת הביצוע הכי טובה בארץ
זה המוטו שלנו,
ואנחנו רוצים לייצר לו דירה שהיא לא פחות ממושלמת
הנדסאי גל פלג/ מנהל בקרת איכות סיוון ביצוע
היום כשחברת סיוון ביצוע אומרת במוטו שלה:
“דירה לא פחות ממושלמת”,
היא מישירה מבט,
אל העובדים והלקוחות כאחד
כשהיא יודעת שעשתה הכל!
כדי שמוטו זה- יהפוך גם למציאות,
“עם הידע העצום שגל רכש בקורס-
עשה לנו סדר בארגון בנושא הזה”,
משה ריקובר/ סמנכ”ל לקוחות סיוון ביצוע
הגיע הזמן לשינוי!
זה הרגע שלכם, בכירי הענף והחברות הקבלניות:
לרשום את עצמכם כמי שחוללו את השינוי אצלכם בחברה,
להשקיע בהון האנושי שלכם!
אל תשאירו אותם בשטח, בלי מידע המדויק והקריטי,
אל תתנו להם להיות חלשים-
השאירו פרטים לינק **********
ויחד נחזיר את השליטה על איכות הבנייה ועל התדמית שלנו
ונעניק לדיירים את הדירות שבאמת מגיעות להם!